הח"כ החרדי גלגל מצחוק את יושבי הוועדה: "איך הסדרנים ירחיקו רובוט?"

    איתי גדסי No Comments on הח"כ החרדי גלגל מצחוק את יושבי הוועדה: "איך הסדרנים ירחיקו רובוט?"
    13:46
    06.05.24
    נתי קאליש No Comments on מצבו של הרבי מביאלא קריטי; בנו פנה לחסידים ופרץ בבכי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גם בועדות הכנסת המתישות והארוכות יש לפעמים הומור והלצה, וכזה היה היום בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת בראשותו של חבר הכנסת החרדי אורי מקלב מ'יהדות התורה, בעת שדנה בהתמודדות עם השינויים הצפויים בשוק התעסוקה בעידן הרובוטיקה של 2016.

    בראשית דבריו אמר מקלב כי "הטכנולוגיה מתקדמת והרובוטיקה היא בקידמת הבמה", ובכדי להדגים את דבריו סיפר "פנה אלי אזרח וכתב לי שעד שנסיים לטפל ברכבת הקלה, הציבור ייסע ברחפנים וברכב ללא נהג. היום 4-5 אנשים עובדים סביב חולה סיעודי אחד. בעידן הרובוטי, נסתפק בעובד אדם אחד".

    רגע מעניין היה בעת שד"ר רועי צזנה דיבר אל חברי הוועדה מארה"ב באמצעות רובוט, כאשר פניו נראו על גבי מחשב לוח שמותקן כראשו של הרובוט. לדבריו, "המקצועות משתנים במהלך ההיסטוריה. 60% מהמקצועות שהיו לפני 200 שנה, לא קיימים היום. לא כל משרה, מוחלפת במשרה חדשה. וכי מס' המשרות הולך ופוחת. בארה"ב משנת 2,000 לא נפתחו משרות חדשות. 40% מהמקצועות בסיכוי גבוה להיעלם בקרוב. עד 2025 בכל מקום בעולם ינועו מכוניות ללא נהג. כבר היום, מחשבים מספקים ייעוץ רפואי ומדפסות מדפיסות חלקי בניין".

    יו"ר הוועדה מקלב שאל בהומור, איך הסדרנים יוציאו מהדיון רובוט שיו"ר הוועדה יבקש להרחיק מהדיון. ח"כ חיים ילין אמר לחיצה על כפתור און-אופ תוציא אותו מהדיון. מקלב אמר כי הוא מקווה שבקרוב מרצים ישראליים ירצו בעולם מהארץ באמצעות רובוטים. לשאלת ח"כ מנואל טרכטנברג מה יהיה עם ביקור בדיוטי-פרי, השיב מקלב "רחפן יביא ללקוח את המוצרים עד הבית".



    0 תגובות